Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2011

¨ΔΙΚΤΥΟ ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΚΑΡΠΙΑ¨



 
Οι θέσεις του δικτύου Συλλόγων και Φορέων Δυτικής Θεσσαλονίκης  (30 συνολικά) όσον αφορά την κατασκευή του Σ.Μ.Α.  Ευκαρπίας.
Η καθολική μας απαίτηση στην άμεση και οριστική παύση των εργασιών της κατασκευής του Σ.Μ.Α. πηγάζει από τους παρακάτω λόγους, που είναι ταυτόχρονα και ερωτήματα προς τη διοίκηση του  Υ.ΠΕ.Κ.Α, του Ο.Τ.Α. Μείζονος Θεσσαλονίκης, της Π.Ε.Δ. Κεντρικής Μακεδονίας και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τα οποία όμως απαιτούν επιτέλους ειλικρινή απάντηση.

 
Ερώτημα 1ο :
Για πιο λόγο επιλέχτηκε η Ευκαρπία ως περιοχή κατασκευής του Σ.Μ.Α;
Προκαταβολικά, δεν δεχόμαστε τη γνωστή δικαιολογία, ότι υπήρχε αγορασμένο κάποιο οικόπεδο στην περιοχή κλπ.
Θεωρούμε ότι είναι τουλάχιστον απαράδεκτη και ανεύθυνη, η επιλογή σε μια περιοχή η οποία έχει υποστεί και συνεχίζει να ταλαιπωρείται από τα εξής τεράστια περιβαλλοντικά προβλήματα – εγκλήματα:
1.      Έχει τη βιομηχανία ΤΙΤΑΝ, σε απόσταση 500 μόλις μέτρων από τις κατοικίες. Είναι νωπές οι μνήμες των εκρήξεων των λατομείων του ΤΙΤΑΝ προκειμένου να εξορύξει ασβεστόλιθο και ακόμα αντηχούν μέσα στα αυτιά μας. Τα νταμάρια του ΤΙΤΑΝ που ισοπέδωσαν 2 ολόκληρα βουνά ακόμη να αποκατασταθούν.  Το πώς μπόρεσε ο ΤΙΤΑΝ να κάνει την επέκταση του, το 2003 με κτίρια που ξεπερνούν τα 120 μέτρα, σε απόσταση αναπνοής από τα σπίτια μας ακόμη δεν έχουμε καταλάβει πως και γιατί έγινε. Το πώς πήγε να περάσει την καύση της λυματολάσπης το 2010, κάτω από τη μύτη όλων μας, δεν το έχουμε ξεχάσει. Το ότι θέλει πάλι να το ξαναπεράσει, αφού δεν έχει την συναίνεσή μας δεν χωράει στο μυαλό μας. Οι συχνές διαρροές ρύπων και σκόνης (με φωτογραφικό υλικό και αποδεικτικά στοιχεία που κατατέθηκαν στον εισαγγελέα) πλέον είναι συνηθισμένο φαινόμενο και παραμένουν ατιμώρητα. Η καθημερινή βραδινή  ηχορύπανση των μύλων και των μηχανημάτων του αντηχεί όλο το βράδυ μέσα στα αυτιά μας.
2.      Εκτός από τον ΤΙΤΑΝ και τη Cao Hellas Μακεδονική Ασβεστοποίια, η περιοχή μας είναι γεμάτη με πολλές βαριές βιομηχανικές δραστηριότητες που ρυπαίνουν το περιβάλλον με μηδενικό κρατικό έλεγχο. Μετρήσεις έχουν δείξει ότι η περιοχή μας υπερβαίνει τα όρια ασφαλείας αερίων σωματιδίων PM10 τουλάχιστον 50 φορές το χρόνο όταν τα ευρωπαϊκά όρια επιτρέπουν μόνο 7 φορές το χρόνο. Επίσης η περιοχή μας είναι γεμάτη με παράνομες βιομηχανικές και βιοτεχνικές δραστηριότητες. Έχουμε βαρεθεί να είμαστε περιβαλλοντικοί ντετέκτιβ ανακαλύπτοντας κάθε λίγο παράνομα χυτήρια μολύβδου και μονάδες επεξεργασίας  μεταχειρισμένων  λαδιών οχημάτων που να μην έχουν άδεια λειτουργίας, αλλά να έχουν περιβαλλοντικούς όρους (!), ενώ αυτή είναι δουλειά του κρατικού μηχανισμού που εννοείται ότι δεν υπάρχει και δεν ελέγχεται σχεδόν τίποτα.
3.      Ήταν η παλιά χωματερή της Θεσσαλονίκης και παλιός μπαζότοπος για πάνω από 25 χρόνια, με τρομερές συνέπειες για το περιβάλλον της. Χωρίς να έχει αποκατασταθεί σχεδόν τίποτα. Γιατί να το ξαναπεράσει αυτό; Αυτή τη στιγμή μετά από 25 χρόνια (επιτέλους), καθαρίσατε τους λόφους από μπάζα για  να κατασκευάσετε ένα έργο το οποίο επίσης έχει σχέση με απορρίμματα.
4.      Η Ευκαρπία είναι η μοναδική περιοχή που έχει διαμελιστεί γύρω της για να φτιαχτούν μεγάλοι (εθνικής εμβέλειας) οδικοί άξονες. Μας περιβάλλουν περιμετρικά, η εξωτερική περιφερειακή (που κυριολεκτικά ισοπέδωσε τον περιβάλλοντα χώρο), η εσωτερική περιφερειακή, η εθνική Θεσσαλονίκης – Καβάλας (ως προέκταση της Λαγκαδά ) και της νέας Εγνατίας. Άρα όπου και να φυσάει πάντα ο άνεμος, έχουμε καυσαέρια και τρομερή ηχορύπανση από τα οχήματα που διασχίζουν τους παραπάνω δρόμους. Εννοείται ότι η κάθε κατασκευή οδικού άξονα με αποκορύφωμα την εξωτερική περιφερειακή, κατέστρεφε και  ¨ κάτι¨ από περιβάλλον της Ευκαρπίας. Ακόμη περιμένουμε τα ηχοπετάσματα και την αποκατάσταση του περιβάλλοντος από το ευρωπαϊκών προδιαγραφών οδικό άξονα που κατασκευάστηκε πέριξ του δήμου μας.
5.      Η βόρεια θέση της πάνω στο γεωγραφικό χάρτη και η μεγάλη συχνότητα των ισχυρών βόρειων ανέμων, μεταφέρουν με τεράστια ευκολία οποιοδήποτε ρύπο ή ήχο (βλέπε ηχορύπανση ΤΙΤΑΝ και οχήματα από τους οδικούς άξονες) μέσα στην περιοχή μας. Δυστυχώς είμαστε το πρώτο φίλτρο πριν την πόλη. Μην ξεχνάτε ότι όλες οι βιομηχανικές δραστηριότητες βρίσκονται βορειοδυτικά του δήμου μας.
6.      Το Σ.Μ.Α. πάει να κατασκευαστεί 600 μέτρα δίπλα σε μια περιοχή που γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη και ανοικοδόμηση ακόμη και τώρα στις δύσκολες ημέρες. Γιατί να καταστρέψετε τα όνειρα μας και να υποβαθμίσετε την ακίνητη περιουσία μας, γκρεμίζοντας τις ζωές μας; Επίσης στα 500 μέτρα βρίσκεται το κέντρο αποκατάστασης ηλικιωμένων ¨Άγιος Παντελεήμων¨. Το νοσοκομείο ¨Παπαγεωργίου¨ και το στρατιωτικό νοσοκομείο ¨424¨ βρίσκονται μόλις 1,5 χιλιόμετρο από τη θέση του ΣΜΑ , προξενώντας μια σοβαρή αντίθεση,  η κοιτίδα της υγείας σε αντιδιαστολή με την κοιτίδα των απορριμμάτων.



Ερώτημα 2ο :
Για πιο λόγο δεν δεχτήκατε το οικόπεδο που παραχώρησε ο δήμος μας 2 χιλιόμετρα πιο μακριά, πίσω από μια πλαγιά, που ενδεχομένως να μην έβρισκε και την αντίδραση των πολιτών;
 
Είναι ύποπτη η αντίθεση σας και συγκεκριμένα του τέως ΟΤΑ μείζονος Θεσσαλονίκης και της ΤΕΔΚΝΘ  για κατασκευή του ΣΜΑ σε οικόπεδο κατά πολύ μεγαλύτερο σε περιοχή που του παραχωρούσε ο πρώην δήμος Ευκαρπίας , 2 χιλιόμετρα πιο μακριά από τη σημερινή τοποθεσία. Η ιδιαίτερη επιμονή σας για την κατασκευή του ΣΜΑ στην συγκεκριμένη τοποθεσία (δίπλα στο ΤΙΤΑΝ) και η απαξιωτική άρνηση σας  για κατασκευή στο απομακρυσμένο οικόπεδο που σας παραχωρούσε ο δήμος, δημιουργεί πλήθος αναπάντητων ερωτημάτων και έντονων υποψιών ότι ¨κάτι παίζεται¨.




Ερώτημα 3ο :
Για πιο λόγο υπήρχε αυτή η επιμονή να κατασκευαστεί το Σ.Μ.Α 150 μέτρα ακριβώς δίπλα στο ΤΙΤΑΝ;
Το ¨κάτι παίζεται¨, του προηγούμενο ερωτήματος, είναι ότι φοβόμαστε όλοι μας τη γειτνίαση με τη βιομηχανία ΤΙΤΑΝ. Η κατασκευή πάει να γίνει ακριβώς δίπλα στο ΤΙΤΑΝ, το οποίο επανειλημμένα  προσπαθεί να περάσει περιβαλλοντικές μελέτες και όρους για καύση εναλλακτικών καυσίμων. Ήδη γνωρίζουμε ότι θα προσπαθήσει να το ξαναπεράσει το θέμα. Ξέρουμε όλοι μας ότι με μια μετατροπή στον κλίβανο του μπορεί εύκολα να κάνει καύση οποιουδήποτε υλικού όπως έγινε φέτος  στη Σόφια της Βουλγαρίας, τον Ιούλιο του 2011. Επίσης όπως είναι αυτονόητο, δεν θέλουμε ένα εργοστάσιο που να επιδιώκει παραγωγή ενέργειας με οποιοδήποτε υλικό δίπλα στα σπίτια και εννοείτε πως δεν το θέλουμε δίπλα σε Σ.Μ.Α. , του οποίου οι εμπνευστές (δηλ. διοίκηση ΟΤΑ) δεν έχουν καθόλου την περιβαλλοντική συνείδηση που έχουν οι συνάδελφοί τους στις ευρωπαϊκές χώρες και το μόνο που προωθείτε στη Θεσσαλονίκη μας είναι η καύση σκουπιδιών ως η πλέον αναγκαστική λύση και όχι η ανακύκλωση, η οποία υπάρχει και προωθείται πετυχημένα μόνο (δυστυχώς)  σε ορισμένους δήμους, με πρωτοβουλία των δημάρχων τους και όχι μέσα από ένα συντονισμένο περιφερειακό σχεδιασμό.


 

Ερώτημα 4ο :
Πως μιλάτε για περιφερειακό σχεδιασμό από την στιγμή που δεν υπάρχει, καθώς μόνο ένα Σ.Μ.Α κατασκευάζετε και το άλλο που έχετε στα υπόψη σας (Επανομής) θα δέχεται το 1/10 των σκουπιδιών που θα δεχόμαστε εμείς;
Εξαρχής θα θέλαμε να αναφέρουμε ότι δεν έχει διευκρινιστεί αν στο ΣΜΑ (Ευκαρπίας) θα καταλήγουν τα βιομηχανικά απορρίμματα και απόβλητα της βιομηχανικής περιοχής της Σίνδου , όπως και των υπολοίπων βιομηχανικών περιοχών.
Στο Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (Σ.Μ.Α) Βορειοδυτικού τομέα θα καταλήγει το 80% των απορριμμάτων των  δήμων της  Θεσσαλονίκης και θα συγκεντρώνει καθημερινά 1.100 τόνους σκουπιδιών. Σε αντιδιαστολή στο Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (Σ.Μ.Α) Ανατολικού τομέα (Επανομής) που είναι ακόμη στα σκαριά, θα καταλήγει το 80% των απορριμμάτων των  δήμων της  Θεσσαλονίκης και θα συγκεντρώνει καθημερινά 171 τόνους σκουπιδιών.
Επίσης από πότε ο δήμος Θεσσαλονίκης, οι πρώην δήμοι Αγίου Παύλου και Τριανδρίας θεωρούνται ότι ανήκουν στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη; Μόνο όσον αφορά τα σκουπίδια από ότι φαίνεται ανήκει;
Όσον αφορά για τα αυτονόητα ότι θα πρέπει να υπάρχει περιφερειακός σχεδιασμός, τόσα χρόνια αυτό που έχουμε καταλάβει από τις προσθέσεις σας είναι η δημιουργία ενός τεράστιου οικουμενικού Σ.Μ.Α. που θα συμπιέζει τα απορρίμματα και στη συνέχεια θα τα πηγαίνει σε ΧΥΤΑ ή ΧΥΤΥ  ή σε κάποιο εργοστάσιο καύσης σκουπιδιών. Ο περιφερειακός σχεδιασμό, κύριοι νομίζουμε ότι θα έπρεπε να εστιάσει στη μείωση των απορριμμάτων και στην προώθηση της ανακύκλωσης (διαχείριση απορριμμάτων), όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη. Στην ευρωπαϊκές χώρες τα απορρίμματα που καταλήγουν σε ΣΜΑ είναι μόνο ένα 20%,ενώ στην Ελλάδα το 80 -90%. Μας έχετε αναφέρει συχνά , ότι στην Ευρώπη αρκετά ΣΜΑ κατασκευάζονται σε κεντρικά σημεία γιατί όχι και εδώ. Συμφωνούμε επί αυτού και προτείνουμε να γίνουν ΣΜΑ στην παραλία της Θεσσαλονίκης, στο Επταπύργιο, στο Πανόραμα, στην Πυλαία, στην Τούμπα κ.ά. Είναι τουλάχιστον αλαζονικό να επικαλείστε τι γίνετε στο εξωτερικό, όταν βρισκόμαστε στην Ελλάδα, που όλοι ξέρουμε και το βιώνουμε ήδη πως λειτουργούσε ο κάθε κρατικός και τοπικός μηχανισμός. Πιστέψτε μας αν ήμασταν στην Ελβετία (που συχνά επικαλείστε για ΣΜΑ) δεν θα σας ενοχλούσαμε καθόλου.

Ερώτημα 5ο :
Θεωρούμε απαράδεκτη τη στάση σας να μην ενημερώσετε επίσημα τους πολίτες και τους φορείς προκειμένου να γίνει πραγματική διαβούλευση παραβιάζοντας ένα συνταγματικό μας δικαίωμα;
Το  συνταγματικό μας δικαίωμα για ενημέρωση και συμμετοχή στη διαβούλευση των περιβαλλοντικών όρων της κατασκευής του Σ.Μ.Α. , που δυστυχώς αναφέρεται και στην έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του Σ.Μ.Α. Ευκαρπίας (στη 2η σελίδα παράγραφος 13) έχει καταπατηθεί. Και μόνο από αυτό θα έπρεπε αν υπήρχε λίγη αξιοπρέπεια να σταματούσαν τα έργα μέχρι να γίνει η πραγματική  διαβούλευση.
Το έργο αυτό το έχουμε βιώσει πολλές φορές στο παρελθόν με τις δεκάδες περιπτώσεις βιομηχανιών που έχουν εγκατασταθεί πέριξ μας, που έχουν εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους που θεωρητικά εμείς ενημερωθήκαμε για αυτούς και είχαν τη συναίνεση μας. ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ με αυτή την κοροϊδία. Επιτέλους θα πρέπει να μην πατάτε στην αδιαφορία που δυστυχώς πάντα είχε ο λαός μας σε θέματα ενημέρωσης. Ο κόσμος πλέον έχει ξυπνήσει, γιατί έχει δει τι έχετε καταφέρει τόσα χρόνια όλοι σας. Να αποφασίζετε για εμάς χωρίς εμάς.

Ερώτημα 6ο :
Γιατί κατασκευάζεται τόσο πρόχειρα ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ, και ήδη παραβιάστηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι τουλάχιστον σε 5 σημεία;
 Δεν  κατασκευάστηκε προστατευτική περίφραξη του έργου, δεν χρησιμοποιούνται κλειστά φορτηγά για να μεταφέρονται τα μπάζα και τα χώματα, σε μια περιοχή που ήταν παλιά χωματερή, δεν καταβρέχεται το έδαφος, ρίχνονται ανεξέλεγκτα τα μπάζα και έχει προκληθεί περιβαλλοντική ζημιά σε λόφο, ο οποίος έχει ισοπεδωθεί εντελώς ,είναι μόνο μερικές μόνο από τις παραβιάσεις που έχουν γίνει στο περίφημο αυτό έργο ΕΣΠΑ. Επίσης πρώτη φορά βλέπουμε σε έργο ΕΣΠΑ, να τριγυρίζουν μέσα στο χώρο της κατασκευής, οι κατά τα άλλα συμπαθείς αθίγγανοι,  και να μαζεύουν ότι βρίσκουν από το πρώην μπαζότοπο.
Διαβάζοντας κανείς την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του Σ.Μ.Α. είναι να απορεί κανείς με τις δεκάδες θετικές εισηγήσεις ότι δεν επηρεάζει το περιβάλλον της το έργο που θα γίνει. ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΞ ΧΩΡΟ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΔΕΚΑΔΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΠΟΥ ΡΥΠΑΙΝΟΥΝ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΟΤΙ Η ΕΥΚΑΡΠΙΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΠΕΡΙΞ ΑΠΌ 4 ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑ ΟΔΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΔΕΝ ΤΟ ΠΡΟΣΕΞΑΝ;
Επίσης το γεγονός ότι αποχαρακτηρίστηκε από αναδασωτέα έκταση το αγροτεμάχιο που αγοράστηκε από εσάς, 100 στρέμματα, με αποτέλεσμα να ισοπεδώσετε το μισό βουνό, δείχνει την περιβαλλοντική σας συνείδηση και δυστυχώς για όλους μας παραβιάζει και περιβαλλοντικούς όρους.
Οι όροι που θεωρούμε ότι ήδη παραβιάζονται είναι οι  :
Δ1 Γενικές αρχές:  1.2β, 1.3, 1.4, 2.8, 2.9, 2.12, 2.13, 2.14 , 2.15, 2.27

Ερώτημα 7ο :
Πως προχώρησαν οι διαδικασίες ενώ υπάρχει προσφυγή στο συμβούλιο επικρατείας κατά της κατασκευής του Σ.Μ.Α. και από ότι μαθαίνουμε πολλοί από τους υπεύθυνους που υπέγραψαν και έδωσαν θετική εισήγηση  (πολεοδομία, κλπ. ) δεν είχαν γνώση αυτού του θέματος;




ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΧΩΡΙΣ ΕΜΑΣ





















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.