Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011

Το βιβλίο του Στράτου Σιμόπουλου ..."πολιτιkey"




«Ας φοβόμαστε το χειρότερο, αλλά ας εργαζόμαστε με πίστη.
Το καλύτερο έρχεται πάντα μόνο του.»
Βίκτωρ Ουγκώ


ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ
 
Η δημόσια ζωή έχει προβλήματα και πολλές φορές μας απογοητεύει. Προσπαθούμε να δούμε φως στον ορίζοντα, γκρινιάζουμε, δυσανασχετούμε, οργιζόμαστε. Δεν διαφέρω. Ωστόσο, κρατώ με πείσμα τη ψυχραιμία μου, διερευνώ τα όσα κρύβονται πίσω από τις άναρθρες κραυγές, τις ανούσιες αποκαλύψεις, τη θλίψη των τηλεοπτικών ειδήσεων και προσπαθώ με κουράγιο και ελπίδα.
 

Έχω, άλλωστε, μια πιεστική και συγχρόνως απαιτητική δραστηριότητα στον τομέα της κατασκευής και είναι λογικό να υιοθετώ τη ρήση του Βίκτωρος Ουγκώ που παραθέτω στο προοίμιο και όχι αυτήν του Ουίνστον Τσώρτσιλ η οποία αναφέρει: «Πολιτική είναι η ικανότητα να παρουσιάζεις σήμερα τι θα γίνει αύριο και να εξηγείς αύριο γιατί δεν έγινε».
Ο συνδυασμός, μάλιστα, των ιδιοτήτων του μηχανικού και του πολιτικού μου επιτρέπει να μην ταυτίζομαι ποτέ όλα αυτά τα χρόνια με όσους ασκούν κριτική, δίχως να μετρούν το αύριο, το «δια ταύτα». Αυτή, λόγω χαρακτήρα, ήταν και είναι η αγωνία μου. Να συμβάλλω μέσα από την αρθρογραφία, τις δημόσιες συζητήσεις και την πολιτική ενασχόληση στο σχεδιασμό της επόμενης μέρας.

Είναι πολλά τα χρόνια. Κι η οπτική μου στα πράγματα παρέμεινε συνεπής, αταλάντευτη, είχε κανόνες και αρχές. Ιδεολογικές και πολιτικές. Ωρίμασα. Και ένιωσα χρέος μου να βάλω τάξη. Να γυρίσω ακόμα και στα πρώτα μου γραπτά, να κρατήσω την ουσία τους, τις ιδέες, τις προτάσεις, τις παρεμβάσεις, τις θέσεις, οι οποίες δεν είναι αυθαίρετες και μεταφυσικές, αλλά αναπτύχθηκαν στο στέρεο έδαφος της εμπειρίας που αποκτούσα στα εργοτάξια, στην αγορά, στις καθημερινές μου επικοινωνίες με «ομοϊδεάτες» και με «αντίθετους», μέσα στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης, στα έργα στην Ελλάδα, στις εξόδους μου στα Βαλκάνια.
Ωρίμασα και ηλικιακά. Αργά για να «ιππεύσω το καλάμι». Στην κατάλληλη ίσως ώρα για να μεταφράσω αυτό το υλικό σε δημιουργία, σε σύνθεση, σε συγκροτημένη άποψη για το «δια ταύτα». Το τολμώ και ζητώ την κρίση σας, ελπίζοντας ότι θα αντιληφθείτε το κίνητρο: όρεξη για δημιουργία και δράση, πού είναι για μένα πηγή χαράς.
Άρθρα και δημόσιες παρεμβάσεις μού έδωσαν τροφή για αυτό το βιβλίο, αφήνοντας για μια άλλη μελλοντική προσπάθεια τις απόψεις μου για τη Θεσσαλονίκη. Προσπαθώ να τα παντρέψω και γι αυτό δεν τα παραθέτω. Και προσπαθώ να το κάνω με ένα ξεκάθαρο τρόπο, να μην «ψαρέψω στα θολά» και κυρίως να μην παρασυρθώ σε «εκπτώσεις» και στο σύνηθες «όπου φυσά ο άνεμος» …
ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.