Σε νέες αποκαλύψεις προέβησαν μετά την εμφάνιση της μορφής της Περσεφόνης στο μοναδικό ψηφιδωτό του τάφου της Αμφίπολης η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, και η επικεφαλής των ανασκαφικών εργασιών, Κατερίνα Περιστέρη.
Η κα Μενδώνη, μιλώντας στους δημοσιογράφους τόνισε ότι η σκηνή της αρπαγής της Περσεφόνης «δείχνει» στους αρχαιολόγους πως ο μυστηριώδης ένοικος του τάφου είναι μέλος της μακεδονικής βασιλικής οικογένειας.
«Βρίσκουμε την σκηνή της αρπαγής της Περσεφόνης στην τοιχογραφία του λεγόμενου τάφου της Περσεφόνης, στο βασιλικό νεκροταφείο των Αιγών. Έχουμε και δεύτερη απεικόνιση με τον Πλούτωνα και την Περσεφόνη, σε σκηνή ιερού γάμου, στο ερεισίνωτο του μαρμάρινου θρόνου, στον τάφο της Ευρυδίκης, μητέρας του Φιλίππου, στις Αιγές. Οι σκηνές αυτές συνδέονται με τις λατρείες του κάτω κόσμου, με την Ορφική λατρεία- κάθοδος στον Άδη-καθώς και με τις διονυσιακές τελετές. Ο εκάστοτε επικεφαλής του οίκου των Μακεδόνων ήταν ο αρχιερέας αυτών των λατρειών.
Η κα Μενδώνη, μιλώντας στους δημοσιογράφους τόνισε ότι η σκηνή της αρπαγής της Περσεφόνης «δείχνει» στους αρχαιολόγους πως ο μυστηριώδης ένοικος του τάφου είναι μέλος της μακεδονικής βασιλικής οικογένειας.
«Βρίσκουμε την σκηνή της αρπαγής της Περσεφόνης στην τοιχογραφία του λεγόμενου τάφου της Περσεφόνης, στο βασιλικό νεκροταφείο των Αιγών. Έχουμε και δεύτερη απεικόνιση με τον Πλούτωνα και την Περσεφόνη, σε σκηνή ιερού γάμου, στο ερεισίνωτο του μαρμάρινου θρόνου, στον τάφο της Ευρυδίκης, μητέρας του Φιλίππου, στις Αιγές. Οι σκηνές αυτές συνδέονται με τις λατρείες του κάτω κόσμου, με την Ορφική λατρεία- κάθοδος στον Άδη-καθώς και με τις διονυσιακές τελετές. Ο εκάστοτε επικεφαλής του οίκου των Μακεδόνων ήταν ο αρχιερέας αυτών των λατρειών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.