Γυρνώντας το ρολόι πίσω στο χρόνο , κάθεται
το μικρό συνεσταλμένο παιδάκι στο ξύλινο
θρανίο της τάξης , θα τα θυμάστε εσείς οι μεγαλύτεροι αυτά τα μεγάλα ξύλινα
θρανία. Ήταν δημοτικό, ήταν μικρό παιδί , εκεί γύρω στην δεκαετία του εβδομήντα
. Απέναντι σε αυτό , αλλά και στα άλλα παιδάκια της τάξης , καθόταν η δασκάλα. Αυτή η χονδρουλή κυρία με το κλασικό σεμνό
ταγιέρ της εποχής , με τα χονδρά δάκτυλα περιτυλιγμένα με τα χρυσά ,της εποχής
δακτυλίδια , και το μεγάλο μαλλί ,πλεγμένο σε κότσο , που καθώς το κοιτούσες θα
έλεγε κανείς , ότι έμοιαζε με καπέλο πάνω σε καραφλό κεφάλι. Πάνω στην έδρα δεν
έλειπε και το ραβδί της διαπαιδαγώγησης , η λεγόμενη ξύλινη βέργα , που ήταν
φτιαγμένη πότε από σκληρό ξύλο , έτσι ώστε να μην σπάει , είτε κομμένη και λειασμένη
από το γνωστό θαμνώδες φυτό που συνήθως το έβρισκες στις όχθες του ξεροπόταμου
το ονομαζόμενο κουνουπίτσα, αυτό λειτουργούσε , χάρη της μεγάλης ευλυγισίας του
, κάτι σαν μαστίγιο, φυσικά για να έχεις τέτοιο εργαλείο διαπαιδαγώγησης πρέπει
να το έκανες ειδική παραγγελία.
Ώρα μαθήματος , μάθημα ιστορία , θέμα : η
εποχή το 1821.
Ποιο καλό παιδάκι θα μου πει για την εποχή
εκείνη που έγινε η επανάσταση , και να μου κάνει κάποια σύγκριση με την
σημερινή εποχή ; Είχε βλέπεις σημασία η ερώτηση , γιατί όπως λέει μια παροιμία
από μικρό και από τρελό μαθαίνεις την αλήθεια. Το μικρό παιδάκι κοιτά δεξιά ,
κοιτά αριστερά , και πάνω από το θρανίο του , στερεωμένη σε κορνιζά , βρίσκεται
μια φωτογραφία , μια κλασική φωτογραφία που είχαν όλα τα σχολεία της εποχής
εκείνης , ήταν η φωτογραφία που απεικόνιζε τον Κανάρη μέσα στην βάρκα του με
ένα μαντήλι να χαιρετά την τούρκικη ναυαρχίδα ενώ αυτή καιγόταν , και γύρω
-γύρω μαύρος υψωνόταν και σκέπαζε τον ουρανό ο καπνός από τα αποκαΐδια. Το πρόσωπο του φωτίστηκε ,έλαμψε ,ήξερε την
απάντηση , ναι αυτό το συνεσταλμένο παιδάκι που ποτέ δεν σήκωνε το χέρι του ,
επειδή φοβόταν την δασκάλα με τα μεγάλα στήθη , και τον κότσο που έμοιαζε με
καπέλο σε καραφλό κεφάλι , σήκωσε με θάρρός το χέρι του ,έχει στα χέρια του την σωστή απάντηση , η δασκάλα δεν θα τον
τιμωρούσε.
Έλα παιδί μου πες μου.
Μαύρη κυρία , μαύρη , κατάμαυρη , είπε , συνεχίζοντας
να κοιτά την φωτογραφία της καταστροφής της ναυαρχίδας συνδέοντας ,το μαύρο
καπνό με την μαύρη εποχή .
Το πρόσωπο της δασκάλας σκοτείνιασε ,
ήταν η εποχή του 70 , χούντα , σκοτεινή μαύρη εποχή , η Ελλάδα στον γύψο ,
σηκώθηκε ήρθε κοντά του ,σήκωσε το χονδρό της χέρι με Χρύσα δακτυλίδια και του
έδωσέ ένα χαστούκι που του ήρθε ο ουρανός σφονδύλη, ουρλιάζοντας : Τι είναι
αυτά που λες παιδί μου πότε στην Ελλάδα υπήρξε μαύρη εποχή , όταν μάλιστα
συμβαίνει να γίνεται επανάσταση , λαμπρή και ένδοξη εποχή , συνδυάζοντας μέσα
στο μυαλό της την εποχή της επαναστάσεως του 21,με την εποχή της επανάστασης της
21 Απριλίου , εικοσιένα το πρώτο ,
εικοσιένα και το δεύτερο , τι σημασία
έχει , επανάσταση το πρώτο , επανάσταση της εφταετίας το δεύτερο , αυτή ήταν η
δασκάλα.
Περάσανε τα χρόνια , ήρθε η μεταπολίτευση , το παιδάκι έγινε παλικαράκι
, μεγάλωσε , άρχισε να καταλαβαίνει , κοιτούσε , παρατηρούσε , αλλά δεν μιλούσε
, ήρθαν οι εθνάρχες , ήρθαν οι χαρισματικοί , ήρθε και η ελευθερία. Πάντα
άκουγε , πάντα έβλεπε , αυτούς τους τύπους με την ψεύτικη μαγκιά , και το
κομπολόι στο χέρι , και με την κοιλία του καλοφαγά , που με βροντερή φωνή ,έτσι
για να τους ακούει ο κόσμος έλεγαν ότι :
Ο Έλληνας δεν βάζει μυαλό , δεν πειθαρχεί αν δεν έχει έναν λεβέντη Γιώργο στο
κεφάλι του, για να τον πειθαρχήσει και να τον
συνετίσει. Τώρα φτάσαμε το 2014 , τώρα ο Έλληνας θέλει τον Γερμανό του ,
τον Αμερικάνο του , την ομοσπονδία του , το ΔΝΤ του , για να τον συνετίσει , αύριο
ποιος ξέρει ; και η ελευθερία του ΣΥΝΕΧΊΖΕΤΑΙ.
8-8-2014
ΒΑΣ ΔΓΡ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.